18 October 2009

Bang Bang Boom!!!

Hallo3x... da lme ku x menjengah ke blog ni... huhuhu... been very busy for this month... byk assignment, presentation n test yg nk kne wat memandangkan final exam da smkin hampir.. tinggal semggu je lg!!!! adeh... xtau la cmner... rse cam blur je sem ni...

Pape pn kt sni aku nk cite pasal satu prank yg brlaku pd aku baru2 ni... Mase 2 ade la lbih kurang pkul 12.30 tgh mlm.. aku ni tgh baring2 la atas katil nk amik mood nk tdo... tetibe sorg mmber aku ni dtg dekat.. 'Fit, ko kne tolong aku..' dengn gelabahnye die terjah aku.. nasib baik la aku xde sakit jantung...

'Tolong ape?' aku tnye kt die.. 'Ade mamat ni cari aku, die kate aku kaco awek die... da byk kali die call aku, tp aku xtau nk ckp pe... ko brani skit nk ckp2 ni.. tolong la...' die xplain kt aku ngn panjang lebarnye.. mule2 aku nk tolak je, tp bile tgk mmber tgh ssh xsampai ati la plak.. so, bile 'mamat' td call aku pn jawab la... berikut adelah rekod perbualan kami...

Mamat : Hello?
Aku : Hello, sape ni?

Mamat : Sape ni?
Aku : Aku tnye dlu la wei...

Mamat : Sape ni huh? aku dengar cite ko kaco awek aku kn?
Aku : Bile mse plak aku kaco awek ko.. dengar la dlu pe aku nk ckp ni...

Mamat : Ko nk main gile ngan aku kn? ko bdak mne huh? ckp skit ko bdak mne..
Aku : Apsal? ko xpuas ati ke? nk blasah aku? meh la kalo brani.. (padahal dlm ati da takut
da... huhu..)

Mamat : Aku xpuas ati la ngn ko.. ko bdak mne ni?? aku dapat ko mmg sakit la ko..
Aku : Lbih2 la plak mamat ni.. dgr la dlu aku nk ckp ni.. ******* btul la...

Mamat 2 trus brcakap tanpe mndengar pe yg aku nk bgtau kt die... yg aku ni plak trus la brgaduh ngan mamat 2 kt dlm phone... tetibe housemate aku, Fiq, masuk lam blik aku gelak2.. aku da rse semcm da... pas2 mmber aku ni plak yg trsengih tgk aku..

Die pn amik balik phone 2 n suruh housemate aku bukak lampu n dtg dekat ngan aku.. 'Fit, kt blakang tingkap 2 ade camera, kt blakang pintu pn ade satu lg camera.. anda sudah kne Bang Bang Boom!!! hahahaha!!!' selambe je die ckp ngan aku...

Aku plak diam x trkate.. hampeh btul bdak2 ni... rupe2nye, bnde 2 da dirakam awal2 lg, mmg la mamat 2 xdgr pe yg aku ckp.. adoyai.. da 2 kali aku kne prank ni.. huh.. berapi je dlm ati... mmber kt dlm umah 2 da gelak2 mse melihat gelagat aku td... xpe2, korg da wat kt aku 2 kali.. aku balas 10 kali nnt.. hahaha!!! adeh.. pe la nasib badan...

No comments:

Post a Comment