23 March 2010

Suka-Suki...

video masa Tribute to P. Ramlee Singing competition n Persembahan Penutup Icono de KPTM.. sorry for the low quality... my bad..

video




video

Api!!! Api!!!

Oh, dunia sekarang smakin panas!!!! Kenape weh??? Korang xrase panas lagi ke?? Xckup panas lagi ke Bumi kita ni haaa???? Awal2 tahun, ni la yg slalu kite dengar, terbakar sana, terbakar sini.. kau terbakar, aku pn terbakar gak!!! Kejadian yg aku sempat snap kt bawah ni brlaku kt satu kawasan hutan kecil berhampiran Lapangan Terbang Sultan Ahmad Shah, Kuantan...

Waktu kejadian lbih kurang pukul 9.30 mlm... waktu malam pn blh terbakar sekarang ni... 2 pun ramai lagi yg x sedar dengan global warming yang dunia kita hadapi skarang ni... agak2 la sikit, kita ni bukan ada tempat lain dah nk pergi... smpai bila kita nk buat kerja2 merosakkan bumi ni...

Baru2 ni aku ada tgk national geographic... pasal pencairan ais dekat mane tah... satu kawasan ais yg sangat besar, pas2 tibe2 tbentuk satu tasik yg bleh tahan jugak besarnya kt tengah2 ais 2... dekat satu bahagian tepi ais 2 terbentuk satu sungai yg menghala kt satu lubang yg besar.. that's mean air tasik 2 mencairkan ais kt situ!! air yg msuk kt dalam lubang 2 x ubah macam air terjun.. cube korang bayangkan betapa cepatnya ais 2 cair...

Pulau2 kt dunia ni makin banyak yg hilang dari peta atlas kita, kita plak bkn main sronok lagi duk bakar2, tebang pokok, mmbazir tenaga.. da tebang pokok bukan reti nk tanam balik... bijak punye manusia!!! so, pikir2 la sahabat2 ku sekalian... dunia kita semakin kronik... sekurang-kurangnya sedarkanlah diri kita kalau kita tak mampu nak sedarkan orang lain... sayangilah bumi kita....




trak bomba yg bergegas ke tempat kejadian

jalan raya yg dipenuhi asap...

orang ramai yg berada di tmpat kejadian... (bleh tgk je la...)

api yg smakin marak..


A Tribute to Tan Sri P. Ramlee

Hallo........ wah, lg skali da dkat sbulan tak tulis langsung kt sini.... sori la ye.. intrnet kt umah ni wat hal.. ssh nk online skg ni.. adeh.. so, back 2 our topic, A Tribute to Tan Sri P. Ramlee... organize by Shahputra College.. actually its a singing competition...

Bila dah tema pun tribute untuk seniman negara kita, lagu2 yg dinyanyikan pun smuanya lagu beliau lah... aku mnjadi salah seorang participant untuk pertandingan ni... actually lbih kpd bidan terjun sbb menggantikan peserta asal yg tetibe je kne demam denggi.. sehari seblum pertandingan baru dpt tau..

Agak seksa jugak la nk mnghafal lagu kurang dari 24jam... nk play safe punye pasal, aku pn nyanyi la lagu getaran jiwa... mcm biase la, bile tak biasa msuk prtandingan, darah gmuruh tu menjadi2 la.. huhu.. dengan contestant lain bleh dikatakan hebat2 la jugak.. lagi la menggelabah aku ni...

Aku dapat giliran yg last skali.. so, target aku nk memukau la smua penonton yg datang... naik je stage, bunyi lagu, n aku pn melontarkan suaraku yg lunak ni, hehehe... tepukan yg diterima mmg mmbanggakan, aku brjaya mmbuat pnonton dlm hall 2 senyap sekejap.. Tiba2, tgh best nyanyi 2, aku lupa lirik!!! abih, trus blank.. malu tak payah nk cakap la time tu... mmg muka dh tebal dh.. huhuhu...

Nasib baik la penonton semua happening, diorg tolong sambung balik lirik aku.. hahaha.... nyanyi beramai2 la katakan... juri untuk pertandingan ni adalah Dato' Mustapha Maarof n Dato' Aziz Sattar.. due2 otai kite ni pn sporting abih.. dpt la jugak pujian dari otai2 kite ni.. alhamdulillah..

A Tribute to Tan Sri P.Ramlee.. prtandingan pertama yg aku sertai selepas 4 tahun tak msuk pape pertandingan nyanyian... satu experience baru bile kne menyanyi secara solo kt atas pentas.. thanks a lot to pengiring, Miss Yanie n Mr. Azam krana tlah mmberi kepercayaan kpd aku untuk menunjukkan bakatku... walaupun tlah mengecewakan anda sedikit... next time, i'll do better k!!!



Dato' Aziz Sattar tgh cerita tentang pengalaman bersama P.Ramlee

peserta bersama Miss Yanie

Selepas selesai buat persembahan

Persembahanku yg tak berapa nk menjadi.. adeh...