23 March 2010

A Tribute to Tan Sri P. Ramlee

Hallo........ wah, lg skali da dkat sbulan tak tulis langsung kt sini.... sori la ye.. intrnet kt umah ni wat hal.. ssh nk online skg ni.. adeh.. so, back 2 our topic, A Tribute to Tan Sri P. Ramlee... organize by Shahputra College.. actually its a singing competition...

Bila dah tema pun tribute untuk seniman negara kita, lagu2 yg dinyanyikan pun smuanya lagu beliau lah... aku mnjadi salah seorang participant untuk pertandingan ni... actually lbih kpd bidan terjun sbb menggantikan peserta asal yg tetibe je kne demam denggi.. sehari seblum pertandingan baru dpt tau..

Agak seksa jugak la nk mnghafal lagu kurang dari 24jam... nk play safe punye pasal, aku pn nyanyi la lagu getaran jiwa... mcm biase la, bile tak biasa msuk prtandingan, darah gmuruh tu menjadi2 la.. huhu.. dengan contestant lain bleh dikatakan hebat2 la jugak.. lagi la menggelabah aku ni...

Aku dapat giliran yg last skali.. so, target aku nk memukau la smua penonton yg datang... naik je stage, bunyi lagu, n aku pn melontarkan suaraku yg lunak ni, hehehe... tepukan yg diterima mmg mmbanggakan, aku brjaya mmbuat pnonton dlm hall 2 senyap sekejap.. Tiba2, tgh best nyanyi 2, aku lupa lirik!!! abih, trus blank.. malu tak payah nk cakap la time tu... mmg muka dh tebal dh.. huhuhu...

Nasib baik la penonton semua happening, diorg tolong sambung balik lirik aku.. hahaha.... nyanyi beramai2 la katakan... juri untuk pertandingan ni adalah Dato' Mustapha Maarof n Dato' Aziz Sattar.. due2 otai kite ni pn sporting abih.. dpt la jugak pujian dari otai2 kite ni.. alhamdulillah..

A Tribute to Tan Sri P.Ramlee.. prtandingan pertama yg aku sertai selepas 4 tahun tak msuk pape pertandingan nyanyian... satu experience baru bile kne menyanyi secara solo kt atas pentas.. thanks a lot to pengiring, Miss Yanie n Mr. Azam krana tlah mmberi kepercayaan kpd aku untuk menunjukkan bakatku... walaupun tlah mengecewakan anda sedikit... next time, i'll do better k!!!



Dato' Aziz Sattar tgh cerita tentang pengalaman bersama P.Ramlee

peserta bersama Miss Yanie

Selepas selesai buat persembahan

Persembahanku yg tak berapa nk menjadi.. adeh...

No comments:

Post a Comment