19 February 2010

Syurga Beli Belah

Hallo.. How are u?? (cam Abg Kassim lak.. haha..), this is my third post 4 this year.. biase la awal2 taun ni.. xbyk sgt jalan2... byk lagi keje nk kne wat... neway, kali ni nk cite psal pe yg aku tlis kt atas nih...

Syurga beli belah.. sape2 yg suke shopping msti tau la ape menatang nih.. baru2 ni aku blik kampung kt kedah (mmg kt situ je pn kampung aku.. huhu) smpena chinese new year nih.. nk dijadikn citer, last day seblum aku blik 2 diorg rmai nk g ke Padang Besar.. pade sape2 yg xtau, Padang Besar ni terletak kt Perlis ye...

Aku pn bile dgr je nk g sne.. trus mengofferkn diri tuk follow skali.. hahaha... dari Gurun, Kedah, perjalanan amik mase lbih kurang 2 jam setengah.. ktorg brtolak pkul 11 pg.. smpai sne lbih kurg pkul 1.30ptg.. smpai je kt sane, kereta sgt byk smpaikn nk cari parking pn susah, kalo kereta pn da byk, bayangkn la bilangan manusia kt situ plak.. da cam pesta dh aku tgk...

Satu peringatan tuk yg 1st time nk pegi sane, Padang Besar ade due ye... satu Malaysia punye, lagi latu Siam a.k.a Thailand punye.. cume dipisahkn oleh pagar besi yg nmpak cam nk msuk ke kwsn kebun je.. huhuhu... so, beware k.. silap msuk nnt x pasal2 korg kne msuk court diorg sbb mnceroboh lak... xdpt la nk tolong.. kalo ade passport xpe..

Balik pade cite kite td.. hohoho.. barang2 kt sane xde la murah mane pn... beza dlm rm10-rm20 dari harge yg biase kite bli kt tmpat lain je... tp, kalo kite amik borong @ sng cite skali bli 2 dlm kuantiti yg byk, mmg leh dpt murah gler.. pade akak2, makcik2, adik2 pmpn.. baju, tudung, accessories mmg byk pilihan kt sne.. rugi kalo xpegi.. bkn nk kate tuk laki xde langsung, tp bg aku xbyk choice la.. huhu...

Neway, Padang Besar is one of the best place la kalo nk shopping... tp tuk shopping besar je.. kalo setakat nk beli sehelai baju, buang mase n duit korg je... so, kalo nk pegi, make sure korg bawak duit banyak2 k... msti pnuh kereta bile nk blik nnt.. hahaha...

No comments:

Post a Comment